Galleria K | SALON TAITEILIJASEURA | Saloilta | 1.-25.8.2024

Vantaan ja Salon Taiteilijaseurat esiintyvät vuonna 2024 vastavuoroisesti toistensa gallerioissa. Näyttelyvaihdon käynnisti Vantaan Taiteilijaseura kesäkuussa näyttelyllä Karkausvuosi Salossa. Elokuussa Salon Taiteilijaseura esittäytyy Galleria K:ssa teemalla Saloilta.

Saloilta on sanana monimerkityksinen. Salosta tarkoittaa Salon kaupungista, salolta ja saloilta isolta alueelta. Salon kaupunki on maantieteellisesti laaja, joten siihen kuuluu paljon myös saloa, joka tarkoittaa metsäaluetta, erämaata, korpea. Saloilta voi tarkoittaa myös yhtä iltaa, vaikkapa tämän näyttelyn avajaisiltaa, salolaisten omaa iltaa. Saloilta voi viitata myös metsää tai luontoa kuvaaviin teoksiin, esimerkiksi Tea Tikan teoksiin, joista Parvi (etsaus, akvatinta) on valittu näyttelyn tunnuskuvaksi.

Kyseessä on vaihtonäyttely Salon ja Vantaan Taiteilijaseurojen välillä.  Saloilta-näyttelyyn valittiin teoksia seuraavilta Salon Taiteilijaseuran jäseniltä:

Gloria Badarau-Heikkilä
Larisa Evestifeeva-Auraniemi
Tiina Harjola
Helena Hauta-aho
Anna-Maija Junnila
Maire Keinänen
Jenny Kurpen
Jaana Kähönen
Seppo Lagom
Lotta Leka
Marleena Linnakoski
Hannu Nikander
Tarja Seewald
Maj-Lis Tanner
Tea Tikka
Anne Turkulainen
Hanna Virtomaa

Posted in Näyttelyt, Uutiset.