VTS Salossa | Karkausvuosi | 4.-29.6.2024

Vantaan ja Salon Taiteilijaseurat esiintyvät vuonna 2024 vastavuoroisesti toistensa gallerioissa. Näyttelyvaihdon käynnistää Vantaan Taiteilijaseura, jonka näyttely Karkausvuosi on esillä Salossa kesäkuussa. Vantaan Taiteilijaseuran Galleria K saa puolestaan Salon Taiteilijaseuran vieraakseen elokuussa.

Näyttelyn avajaisia vietetään lauantaina 8.6.2024 klo 16-18
osoitteessa Tehdaskatu 18, 24100 Salo. Tervetuloa!

Vantaan Taiteilijaseuran näyttely Karkausvuosi Salon Taiteilijaseuran Galleriassa käsittelee aikaa, jota parhaillaan vietämme. Karkauspäivä lisätään vuoteen, jotta kalenterivuoden vuodenajat vastaisivat astronomisia vuodenaikoja. Saamme neljän vuoden välein elämäämme yhden “ylimääräisen päivän”, joka määrittelee vuotta, mutta jonka unohdamme yleensä helmikuun jälkeen. Aihe antaa vapauksia tulkita sitä monesta eri näkökulmasta.

Kuvataiteilija Päivi Eerola kirjoittaa aiheesta näin: Karkausvuonna tai ainakin karkauspäivänä asiat ovat nurin kurin. Sen vuoksi olen tehnyt nämä pienet fantasiaan kumartavat teokset. Taikurin teekutsuilla mennään Liisa Ihmemaan maailmaan abstraktilla otteella.

Kyseessä on vaihtonäyttely Salon ja Vantaan Taiteilijaseurojen välillä. Salon vaihtonäyttelyyn valittiin yhteensä 40 teosta 28 taiteilijalta. Salon Taiteilijaseuran jäsenet vuorostaan esittäytyvät Galleria K:ssa elokuussa teemalla Saloilta.

Karkausvuosi-näyttelyyn valitut taiteilijat:
Soili Talja
Tanja Valta
Kari Vähäsarja

Posted in Näyttelyt, Uutiset.